Tuesday, November 8, 2011

kalau sudah jodoh!!!

tajuk da mcm feeling2 nak kawin jew kan..hehehhe..=) oke aku mmg nak kawin!!!! tp x taw bile...!!! mak~~~~~~cari calon menantu satu!!!heheehe=)(ingt senang macam beli ayam kat pasar malam???)

jodoh..???kepada bakal tulang rusukku...aku menanti kamu dgn kesabaran...huhu..kalau ader jodoh..x kemana..sama ader cepat atau lambat...sama ader kite nak cri atau dia datang sendiri..tol x???

kadang 2..bercinta berpuluh tahun(saje nk ckp nmpk gmpak sikit) tp sudahnya..sedey..bile syg..update kat status fb..tunjuk dia la bahagia...dia la yang loving couple antara semua...dia la yang di lamun cinta...tp bile "TERLEBIH SYG" mula la ber emo2 kt status fb..smpai org lain baca pon annoying gile..mula la masing2 tunjukan kesalah org lain!!mula la bermaki-maki..dan yang paling penting mencari cara untuk mendapatkan simpati orang lain...korang penah jumpa kes macam nie??msti ader punya...kn3x..sila angguk kepala laju2....

tp adekah bile kite kawin dengan someone..dia tu betol2..jodoh kite yang telah di tentukan i mean dia la penlegkap tulang rusuk kite???kalau mcm 2 kenapa masih ader kes penceraian???so pada aku..perkahwinan adelah satu cara untuk mengelakan kite daripada melakukan perkara2 yang membawa kepada zina..tp bukan semua yang melangsugkan perkahwinan itu terus jumpa dengan jodoh yang telah ditetapkan...bukan semua manusia mendapat jalan yang lurus..ader yang terpaksa melalui jalan yang penuh onak dan duri...

so untuk berjumpa dengan si "tulang rusuk" kita adelah dengan cara sentiasa berdoa kepada yang maha esa untuk terus berjumpa dengan tulang rusuk kite yang lahir dari keturunan yang baik2 dan beriman yang paling penting!!!

3 comments:

Elih Japahar said...

Sy suka entry ni haha..:) doa + usaha pasti jumpa jugak...kalau dah jodoh tak akan lari kemana kan..

umie said...

thanx..huhuhu..doa da usaha...akan berakhir dgn kebahagiaan..huhuh

Nazri Razra said...

Tak yah risau. Jodoh dah ditetapkan cuma main teka teki jer... saper dan bila.. hehhehe. Kawin.. jgn tak kawin. Rugiiii... Auumm!!