Sunday, April 10, 2011

Sila jangan terasa!!

salam ahad semua...

sorry da lama aku x meluahkan isi hati aku kt blog nie kan...mesti korang tertunggu2??tol x??gile perasan betol aku nie...=) mcm biasa hari2 aku berlalu dengan pantas dan mmg sebuk..kalah org da bekerja...aku berlari kehulu..kehilir...masok pejabat kelua pejabat...mmg sgt2 penat...

actually entry kali ni bukan nk cerita pasal kesibukan aku sebagai seorang pelajar...tp saja nak meluahkan isu-isu semasa..bak kate nenek aku kt kampung la....org diplomatik mmg mcm 2...kalah perdana menteri..cup2..ape aku merepek ni minaci???out of topic oke....!!!!

aku saje jew x mo tulis awl2 aper tujuan sebenar aku tulis pada malam ahad yang memenatkan nie....cis sbt pasal pnt lagi..bosan taw x?!!da lah umi..semua org taw ko penat kot..mcm ko sorang buat keje jew...mcm org lain x ader buat lak...per ayat makan kalbu lah...!!istifar..istifar...

bismillahirahmannirahim.....(ayat pembuka bicara)

ok lah aku tulis la tujuan sebenar aku nie..aku taw korang msti da bosan nk taw ape aku nk tulis..silap hari bulan bile da bosan..baca pon x hbs..sbb malas nk baca aku merepek kosong tol x??..k fine!!

zaman dulu-dulu kan...aku ada kawan...masa zaman kecik2 la...kire kiteorg ni selalu berlima la...gile kamcing...pg mana2 bersama...tp bile aku da pindah melaka...mula la detik2 perpisahan berlaku..sedey siot aku ckp...kt melaka da lah aku x ade membe...aduh..gile terguris la hati aku pada ketika itu...tp nk wat cm ner da family aku nk pindah ke melaka kn...even aku pindah melaka pon..aku still contact kawan2 aku...dalam 4 org kawan aku tu...aku selalu cntct  dengan si A...so si A ni lah yang selalu cerita pasal kawan2 aku ni kt aku..ye lah aku kn da pindah so nk jumpa tu susah lah sikit kn...aku bukan x mo cntct yang lain..tp yang lain semua macam menjauh kan diri dgn aku...lagi2 si B...per gile lah si B ni..da la cantik..family senang..bf hensem...semua perfect la pada dia...tp satu jew...dia agak lupa pada tuhan..ni bukan aku mereka2 cerita k..tp inilah kenyataan...korang rase la kan..tuhan akan makbul kan x aper yang org tu nk minta???maksud aku..dia just ingt tuhan masa dia di timpa musibah??tp lepas masalah tu da sattle..dia lupa balik kt tuhan???kalau korang pon if ade someone minta tolong korang time dia susah jew..bile dia senang di lupa teros kt korang..korang nk layan x???

aku bukan lah nk jaga tepi kain org ker aper...tp aku sebagai kawan ingin saling ingat mengigati..aku pon bukan la 100% perfect..aku pon ade waktu terlupa aku..so pada aku..kite sebagai kawan kene la saling ingt mengingati sesame kawan...bile tgk kawan 2 kite da lalai pada tuhan..kite ingt2 kan lah diaorg..n bile kite lak lalai pada tuhan so kawan2 la pulak ingt kat kite.. bole x kawan2 semua...

pada aku..bile kite nak minta sesuatu pada yang maha esa..kite kn meminta dgn istiqamah...bukan main celang celup jew...bak kate Pn Ani aka mak aku...law kite minta sesuatu dr tuhan tp x istiqamah tuhan x akan makbul kan...yew la..bile susah jew ingt kt tuhan..bile senang..muka nk kne air sembahyang pon susah..x bagus taw mcm 2 kawan2...=)

k la..tu jew aku nk cerita..kpd si B..saya harap awk bole berubah..jgn ingt tuhan bile awk susah jew...x baik..hidup x berkat....=) 

p/s:aku mmg rindu gile kt zaman kanak-kanak aku...!!





No comments: